Campania sau operatorul ?

Cand vine vorba de telemarketing, ne confruntam de multe ori cu urmatoarea problema: “Ce e mai important? Sa am o campanie foarte bine pusa la punct sau sa am operatori de calitate?”

Orice campanie de telemarketing trebuie sa aiba o structura foarte bine pusa la punct si un continut foarte bine “targetat”.

Script-ul trebuie sa contina cuvintele potrivite pentru tipul de clienti pe care ii suni, trebuie sa contina raspunsurile obiectilor intalnite si diferite scenarii posibile. Orele la care se suna se stabilesc in functie de feedback-ul din piata si tipul de produs/serviciu pe care il promovezi. Potentialii clienti pe care ii suni trebuie alesi foarte bine astfel incat campania sa fie una eficienta si profitabila. Numarul de operatori trebuie gandit in functie de rezultatele estimate. Acestea sunt doar cateva dintre lucrurile pe care o campanie de succes trebuie sa le aiba.

Dar hai sa vorbim de operatori. Faptul ca operatorii tai au un script foarte bine gandit, au stabilite exact orele la care suna, raspunsul la obiectii etc., nu face decat sa transforme o campanie proasta, intr-una “normala”. Spun normala pentru ca, din pacate, cu astfel de rezultate ne-am obisnuit. Se pune pret pe gandirea campaniei si nu se pune deloc pret pe gandirea operatorului.

Oricata pregatire se aloca campaniei, oricata experienta are un manager, oricate studii se fac, nu ai cum sa previi fiecare situatie in parte. Aici intervin operatorii de calitate. Acei operatori care stiu sa se plieze pe omul cu care vorbesc, care stiu sa se abata de la script cand este cazul si, ce este cel mai important, acei operatori care iti dau FEEDBACK. De ce insistam pe feedback? Pentru ca feedback-ul venit din partea operatorilor este poate chiar cel mai important lucru intr-o campanie de telemarketing. Pentru ca ei sunt in prima linie si ei iau pulsul clientilor. Ei sunt cei care iti pot deschide ochii catre o greseala si tot ei sunt cei care te pot lasa sa persisti in acea greseala.

In concluzie, ca in orice campanie de telemarketing, fiecare parte implicata isi are rolul ei, niciunul mai putin important.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *