Strategii de promovare online și marketing online

Îți voi oferi o strategie de promovare online de la care să îți dezvolți un plan de marketing online sustenabil și care să îți aducă rezultate vizibile în cifra ta de afaceri.

Când vorbești de strategii de promovare online trebuie să ții cont de câteva lucruri. Acele câteva lucruri sunt de fapt punctul de plecare al strategiei pe care trebuie să o pui la punct pentru a avea rezultatele dorite. Dar, să nu pierdem timp-ul și să vedem care sunt ele:

1. Produsul / Serviciul tău și al concurenței

Sunt sigur că, înainte să te gândești la promovarea online ai făcut un mic research despre concurența ta. Dar știi cu adevărat ce face concurența ta?

Și în online este la fel ca în offline. Trebuie să îți cunoști foarte bine concurența. Cum știi când o cunoști? Atunci când poți să răspunzi la următoarele întrebări:

  • Care este portofoliul lor de produse sau servicii?
  • Care sunt prețurile lor comparativ cu ale tale? (exact, nu aproximativ!)
  • Cum răspund la telefon unui client?
  • Cum răstpund la e-mail unui client?
  • Cum tratează un client nemulțumit?
  • Care este oferta lor unică de vânzări?
  • Ce oferă ei și tu nu?
  • Ce oferi tu și ei nu?

Dar ai prins ideea…

Pune mâna pe telefon și sună concurența. Daca natura afacerii tale o cere, du-te la ei la sediu. Întâlnește-te cu ei!

Întreaga strategie de promovare online se bazează în compararea ta cu concurența ta. În online clienții au o plaja FOARTE MARE de unde pot alege exact aceleași servicii și produse pe care le oferi și tu.

Ți-ai pus întrebarea: “De ce să mă aleagă pe mine?”

Foarte bine, e un pas important. Însă și mai important e să îți pui următoarea întrebare:

“De ce aleg cocurența?”

Poți citi mai multe despre ce înseamnă să îți studiezi concurența și ce înseamnă oferta unică de vânzări aici.

2.Profilul clientului

Când vorbim de promovarea online percepția generală este una singură: “Fac o reclamă pe Facebook și una pe Adwords.”

Ce bine ar fi dacă lucrurile ar fi așa simple…

Te-ai gândit la canalele de promovare online pe care vrei să le folosești? Ai gândit mesajele pe care vrei să le transmiți viitorilor tăi clienți?

Perfect! Acum uită tot!

Cum te poți gândi la o platformă de promovare sau la un mesaj de vânzare dacă nu știi cine sunt clienții tăi și de ce cumpără de la tine?

Strategia de promovare online trebuie să se ghideze după punctele comune ale clienților tăi. Care sunt temerile lor în industria ta? Care sunt lucrurile pe care și le doresc? Ce vârstă au? Ce venituri au? Unde își petrec timpul liber?

Abia după ce ți-ai definit profilul clientului și oferta unică de vânzări poți începe să creionezi o strategie de promovare online.

Dar realizarea profilului de client nu este ușoară, știu. Dacă ai nevoie de ajutor, îl poți găsi aici.

3.“Cere și ți se va da!” Matei 7:7

Poți găsi multe învățături utile în Biblie… Mai puțin despre marketing.

Strategia de marketing online are doi pași: Oferă și Cere. În această ordine. Niciodată să nu ceri înainte!

Când îți spun să “oferi” nu mă refer neapărat la a oferi un produs sau un serviciu gratuit.

Unui potențial client trebuie să îi oferi un singur lucru: Încredere.

Încrederea se câștigă prin multe medote. Fie că vorbim de testarea gratuită sau la un preț mai scăzut a produselor/serviciilor tale fie că vorbim de portofoliul tău de clienți sau de sfaturile pe care i le dai potențialului client.

Care e varianta cea mai de succes? TOATE! Fiecare client are o viziune diferită implicit și încrederea lui i-o vei câștiga diferit.

Ia studiul de la pasul unu și analizează-ți concurența.Vezi care sunt punctele lor forte și egalează-le sau evită-le. Vezi care sunt punctele lor slabe și exploatează-le!

Oferă-le viitorilor clienți exact ceea ce caută.

4. Acum poți cere!

Acum că știi cine sunt clienții tăi, unde îi găsești și știi exact ce vrei să le oferi, tot ce trebuie să faci este să începi să le ceri să cumpere!

Ia tot ce ai învățat la punctul 1 și 2 și începe să conturezi mesajele de promovare. Fie că vorbim de promovarea prin Facebook, prin Adwords sau pe e-mail, clienții așteaptă să le ceri să cumpere.

Și să fii sigur că, dacă ai realizat corect primele punct, ei vor cumpăra! Și o vor face imediat. Promite-le că produsul/serviciul tău le va rezolva problem pe care o au sau îi va ajuta să atingă obiectivul pe care și l-au propus (detalii pe care le-ai aflat la profilul clientului).

Dar nu uita….

5. Livrează!!!

Întreaga ta strategie de marketing online se va prăbuși în momentul în care încerci să îți păcălești clienții.

În online, feedback-ul clienților e cel care îți aduce succesul sau care te distruge. Dacă le-ai promis că le vei livra ceea ce ai descoperit în profilul clientului și nu o faci vei rămâne cu un câștig de foarte scurtă durată și cu o reputație extrem de greu de reparat.

Ți-a plăcut? Știu și mai mult de atât! Abonează-te și află tot!