Facem un newsletter! Dar pentru cine?

Ai material pentru 2 saptamani de newsletter insa nu ai o baza de date. Hai sa vorbim despre cum poti obtine o lista de e-mail-uri.

Sa incepem cu bazele de date cumparate. Cand vorbim de o astfel de baza de date, trebuie sa fim constienti ca rata de succes va fi mult mai mica. Trebuie in primul rand sa iti respecti potentialii. In primul e-mail trebuie sa te faci foarte bine inteles, trebuie sa inteleaga perfect motivul pentru care i-ai ales pe ei si, cel mai important, trebuie sa le oferi posibilitatea de a se dezabona in cat mai putini pasi.

De ce? In primul rand pentru ca nu au cerut nimic de la tine. In al doilea rand, pentru ca daca se vor dezabona, sansele ca ei sa fi fost interesati intr-un viitor rezonabil sunt foarte mici. Asta inseamna ca vei pierde timp si bani, trimitand newsletter-ul catre o plaja mult prea mare, iar in momentul in care ei vor deveni interesati, deja costul de achizitie al clientului nu mai este profitabil.

Sa vorbim si despre cum sa obtii email-uri “de calitate”. Cea mai utilizata metoda si cea mai eficienta este prin site-ul firmei tale. Roaga-i pe vizitatori sa isi lase adresa de e-mail si da-le ceva la schimb. O reducere, o gratuitate, orice. Ei ti-au dat ceva, e normal sa primeasca altceva la schimb. In cazul acesta, la fel ca si in cazul dezabonarii, trebuie ca pasii pentru a se inscrie la newsletter sa fie cat mai putini. Nu le cere informatii de care nu ai absoluta nevoie. Vei avea alte ocazii sa o faci.

Pe langa website, cea mai buna modalitate este sa le-o ceri direct. Roaga-ti angajatii sa ceara email-ul fiecarei persoane cu care intra in contact. Vei vedea ca vor obtine adresa aproape de fiecare data. Orice formular pe care clientii tai il completeaza trebuie sa aiba obligatoriu si campul “adresa de e-mail”. Fie ca vorbim de un formular de feedback, fie ca vorbim de unul de comanda etc.

Mai poti totodata sa le ceri clientilor tai, contactul altor persoane care considera ei ca ar fi interesate. Foarte putini vanzatori isi intreaba clientii: “Ne puteti recomanda pe cineva care ar fi interesat de servicile noastre?” .

Incepe sa iti intrebi clientii lucrul acesta si vei ramane surprins de usurinta cu care vei obtine mai mult decat adrese de e-mail. Vei obtine lead-uri.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *